Plaid Shirt and a Beard

חולצת משבצות וזקן. מיקסטייפ שבמרכזו עומד קוד לבוש? לא נכחיש.

המיקס הזה הוא מחווה לסצנה אמריקאית מעולה שפרחה בעשור האחרון.

מדובר בקבוצה של אנשי מערות (ככה אני אוהב לכנות אותם), אנטי-כוכבים נטולי מניירות, שהגיעו מכל קצוות ארה"ב (וקנדה) כדי להגיש זוית חדשה על פולק-רוק, אך בהרבה מובנים – להחזיר עטרה ליושנה. ספציפית אפשר לציין את סגנון השירה של רבים מהם (ובפרט השימוש בקולות ליווי), שזורק רפרנס חזק לתקופת קרוסבי סטילס נאש ויאנג.

השיר הכי מוקדם פה, מ-2005, הוא של My Morning Jacket ויש בזה צדק היסטורי, כי אפשר בקלות לשמוע כיצד ג'ים ג'יימס וחבריו השפיעו על להקות כמו Band of Horses ,Fleet Foxes ו- Great Lake Swimmers. אף על פי שאני מודה, האחרונים אהובים עלי יותר, והם גם מהווים את הציר המרכזי פה.

למה אני מדבר כל כך הרבה? אולי כי יש פה כמה מההרכבים שהכי התחברתי אליהם בשנים האחרונות. אבל מספיק עם זה. שימו פליי

1. Iron & Wine – Glad Man Singing [00:00]
          Kiss Each Other Clean 2011

2. Band of Horses – Our Swords [04:14]
          Everything All the Time 2006

3. My Morning Jacket – It Beats 4 U [06:33]
          Z 2005

4. Fleet Foxes – English House [10:13]
          Sun Giant EP 2008

5. Midlake – Acts of Man [14:41]
          The Courage of Others 2010

6. Shearwater – Rooks [17:32]
          Rook 2008

7. Great Lake Swimmers – I Am Part of a Large Family [20:42]
          Ongiara 2008

8. Grizzly Bear – Cheerleader [24:55]
          Veckatimest 2009

9. Bowerbirds – Northern Lights [29:43]
          Upper Air 2009

10. Bon Iver – Flume [32:30]
          For Emma, Forever Ago 2008

10 תגובות

  1. נשמע אחלה 🙂
    ואם כבר עשית שימוש בביטוי "אנשי המערות" הנה אחת הלהקות שרודפת אותי שנים במובן הטוב ביותר של המילה
    The Cave Singers
    http://www.youtube.com/watch?v=Y7-e8KboHYE
    וסה"כ מתאים לקוד הלבוש 😉
    של הפוסט/מיקסטייפ הזה
    המשך שבוע נפלא ומלא מוזיקה טובה

  2. שם מעולה לז'אנר הזה. אנשי המערות.

  3. מוזיקה איכותית. תגיד שיש לך יוזר בlast.fm

    • נופ, סורי.
      אולי באמת הגיע הזמן להתחבר

  4. מהמם. עובד יותר טוב בשבילי כשאפל בין כל מיני דברים דומים, בסגנון הזה, איכשהו.

  5. דודה שלי תמיד אומרת שמידלייק מחממים יותר מסוודר צמר

  6. שאלה:
    איזה שיר של ה band of horses יותר טוב
    The General Specific
    The Great Salt Lake
    Is there a ghost
    ?
    מה שכן, יש שורה מעולה בג'נרל ספסיפיק:
    What the writers say, it means shit to me now

  7. wow וואווווווו!
    איזה יופי
    כבוד
    זה בדיוק – בול
    אל תפסיק, אני מתמכרת!

  8. sbsd – אני יותר מחובר לאלבומם הראשון מאשר לשני, אז אני בוחר ב-The Great Salt Lake.

    ולגברת – 🙂

כתיבת תגובה